Saturday, 16 March 2013

Restoran Cerana - Antara Lebuhraya Kajang-Cheras


Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum & Selamat Pagi^^


Kalau tak ada perancangan nak makan mana, ary ada suggestion untuk korang^^ Kali ini merupakan sebuah restoran ala rimba yang mempunyai specialities dalam memasak makanan laut iaitu Restoran Cerana




Lokasi restoran ini agak tersembunyi sedikit kerana ianya terletak di belakang Petronas. Petronas yang dimaksudkan adalah Petronas yang pertama sekali korang akan jumpa jika korang dari lebuhraya persekutuan untuk ke Kajang. Di tepi Petronas itu ada 7-eleven. So, berusahalah mencari. Hehehe.


Setibanya kami di situ, kami pilih jenis hidupan laut dan masakan yang kami nak di kaunter 'ikan'. Tapi boleh dikatakan pilihan hidupan laut tu terhad kot. Kalau kerang, lala, kupang, memang tak ada. Order untuk makanan lain iaitu nasi, air, etc pula boleh dibuat di meja nanti. 


Jadi, pada hari tu kami order kerapu (300g) goreng cili, udang (230g) butter, sotong (230g) goreng tepung, asparagus goreng belacan, nasi putih, teh ais dan air suam. Jadi sementara menunggu, kami berbual sambil menikmati pemandangan rimba restoran ini. Terus-terang, landskap restoran ini memang cantik. Memang taste ary^^








Rasa makanan yang ary order pun berpatutan dengan harga yang ris bayar. *memandangkan dia yang belanja. HahahaXD   Total bagi makanan kami order:
  1. Teh ais (1xRM3.50) - RM3.50
  2. Nasi putih (2xRM1.50)  - RM3
  3. Asparagus goreng belacan-small (1xRM10) - RM10
  4. 300g kerapu goreng cili (30xRM0.50) - RM15
  5. 230g sotong goreng tepung (23xRM0.45) - RM10.35
  6. 230g udang butter (23xRM0.90) - RM20.70
  7. Service charge 10%

TOTAL = RM68.80. Udang tu memang mahal. Kalau beli sendiri pun, udang kat pasar gred baeeeeeeekkkk punya pun dah RM80 sekilo. Makanan yang kami order ni memang untuk makanan 2 orang yang selera makan sederhana. 






Kalau orang tanya portion makanan yang kami order berapa banyak:
  1. 230g sotong - 2 ekor sotong. Apabila dipotong dan digaulkan dengan tepung, memang banyak.
  2. 230g udang - 8 ekor udang.
  3. 300g kerapu - selebar kalkulator saintifik. sepanjang kalkulator saintifik+galaxy ace. *Metaphora betul. HahahXD

Malam ni plan ke Bukit Ampang. Jom!

3 comments:

saifudin abu izzudin said...

nice day :)
Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
Jadilah seperti yang kamu inginkan,
karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
yang ingin kamu lakukan

http://www.nolimitadventure.com/

Momo said...

menggiurkan makananan2 itu...hikhik

deno said...

emmm... memang terliur dibuatnya!:)

hasil tulisan arisyalee.blogspot.com