Sunday 12 October 2014

Career Development Program (CDP) Peneraju Professional Pendidikan Perakaunan (PPPP)


Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum & Malam :)


Selepas prosedur online application dan assessment subjek matematik dan english, assessment seterusnya akan dilakukan melalui Career Development Program. Program ini akan dijalankan selama 2bulan (11Oktober - 7 Disember 2014) tahun ini dan ary dapat tahu yang ary rupanya batch ke-3 sejak 2012.


Career development program dimulakan dengan taklimat dari wakil Yayasan Peneraju Pendidikan Bumiputera (YPPB) iaitu encik Amir. Kemudian, sedikit taklimat berkenaan Career Development Program telah diberikan oleh wakil dari Sunwaytes. 


Terdapat 6module yang akan diajar kepada peserta program - Accounting Enhancement, Financial Management, Critical Thinking - Strategy, Critical Thinking - Data Analysis, Work Readiness - Advanced Accounting & Work Readiness - Audit Assurance. Tenaga pengajar pula terdiri daripada tenaga pengajar Sunwaytes yang berpengalaman. 


Facebook PenerajuEdu - Yayasan Peneraju Pendidikan Bumiputera

 
Peserta program dikehendaki menghadiri 16jam learning process untuk setiap modul dan Sunway Qualification Examination (SQE) bagi menentukan kelayakan untuk join PPPP anjuran YPPB ni. Syarat lulus CDP adalah, 80% kehadiran sepanjang CDP dijalankan dan markah lulus sekurang-kurangnya 60%  untuk SQE.


Fuh! Memang bukan senang untuk senang. Banyak benda perlu dikorbankan. Bukan masa untuk sendiri yang difikirkan. Masa untuk keluarga, bebanan kerja, dan tenaga. Sabarlah hati...

6 comments:

Unknown said...

dapat x scholarship under yayasan peneraju??

ary_lee said...

Amirul, dapat. Alhamdulillah sekarang dah second paper :)

Nurul said...

Hi. I hv the SQE this sun. How was the SQE exam? Soalan based on what we learned in class ke? TQ :)

ary_lee said...

Hi, Nurul :)
Yes, the question based on what we've learn in class:)
All the best, btw!

Anonymous said...

Hi, do we need to pay for the CDP programme?

ary_lee said...

Hi Anon! Definitely we need to pay for it. Nothing is free, unfortunately @_@

hasil tulisan arisyalee.blogspot.com