Tuesday 4 March 2014

Ikhlas dalam Menyayangi



Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum & Selamat Petang^^


Semenjak hati ini dikecewakan, makin kerap ary di-expose dengan kisah-kisah cinta tragis.Dan ini adalah salah satu cerita tentang kisah cinta yang berakhir dengan penghujung yang tidak gembira.


"Kau text siapa tu? Dah ada pengganti pulak?" Ary menegur kawan ary yang sibuk menaip ketika pertengahan perbualan kami. Ini lah budak-budak zaman sekarang. Tak ada real life langsung. Masing-masing sibuk dengan gadget masing-masing.


"Text Izham. Wish good night," 


"Eh? Bukan kata dah break up ke?" Seingat ary, kawan ary ni dah break up dengan si Izham ni. Takkan get back together kot?


"Memang lah break up. Saja nak text, tak boleh?"


"Dia reply tak?"
Sengaja ary menduga.


"Tak. Aku je yang keep texting him,"
Riak muka kawan ary dah berubah. Sengih nya makin pudar. Mata dilarikan memandang keliling.


"Like seriously?? Dia tak reply pun, kau keep text him? Pehal meroyan sangat kau ni?"


"Itu je yang aku mampu buat. Aku tak mampu nak lupakan dia since berbulan yang lepas. So, I text him, to please myself. Tak kisahlah if dia tak reply. Sama juga macam perasaan aku ni. Biarlah aku tetap sayang pada dia. Aku ikhlas sayangkan dia. Dan ikhlas bermakna tidak mengharapkan anything in return. Kau takkan faham,ary,"


Dan persoalannya di sini, ary yang tak faham atau kawan ary yang tak faham-faham dengan fakta - "Izham Taknak Dia Lagi"  ?

 
 


No comments:

hasil tulisan arisyalee.blogspot.com