Friday 19 September 2014

Explore: Shah Alam, Peace Yooo! | Taman Botani Negara


Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum & Selamat Tengahari^^


After makan tengahari di Seksyen 2, ary zasss ke Taman Botani Negara. Landmark: Bukit Cahaya, Shah Alam. Parking fee untuk kereta RM3, bas RM5. Masuk parking, bayar. Nak masuk taman botani pun berbayar wokeyyhhhh. Harga tiket dewasa RM3.


Waktu sampai di Taman Botani, kami adik-beradik tergamam. Tunduk. Tengok selipar. Then tengok orang lain. Kasut. Errrrr... Diorang saja ber-jogging kot. *sedapkan hati. The fact is, dalam hati.... Dammnnn! Pehal gua tak tukar kasut ni?




Di Taman Botani Negara ini, korang ada 3pilihan - jalan kaki semput, mengayuh basikal sewa atau berbaris panjang menunggu bas. Harga basikal sewa adalah RM5 sejam untuk sebuah basikal. Tapi ary tak sarankan korang berjalan, sebabnya memang jauh jarak antara pejabat pentadbiran dengan kawasan facilities yang lain. Contoh: Jarak pejabat pentadbiran ke Rumah Empat Musim adalah 2km.




Taman ini mempunyai banyak tarikan. 2 tarikan utama taman ini adalah Rumah Empat Musim (Harga tiket RM3 - RM5 bergantung pada musim), dan juga Skytrex Adventure - untuk aktiviti lasak e.g Flying Fox, etc. Banyak juga tarikan lain seperti Rumah Haiwan, Taman Agro Perhutanan, etc. Tapi itu macam sampingan je lah.






Not bad untuk aktiviti beriadah, rekreasi. Inikan tengah musim sekolah. Boleh bawa anak jalan-jalan ke situ. Tapi jangan lupa pakai kasut dan sediakan air minuman untuk berjimat. Baru kena^^ Dan disarankan untuk pergi di pagi hari. Baru ada masa nak explore!


*Am thinking to treat adik for ATV activity.

1 comment:

CXopportunities said...

Just like malacca botanical garden jelah. Cuma melaka kecil boleh jln kaki, itupon semput.

hasil tulisan arisyalee.blogspot.com