Monday 21 July 2014

Ways to Comfort


Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum & Selamat Malam^^


Ada masa, manusia diselubungi perasaan sedih, marah, rajuk dan segala lain perasaan emosi yang lain. Ada yang suka di-comfort, dan ada juga yang lebih suka menyendiri. Tanpa sedar, ada yang cuba membuatkan kita bersenang hati.


Allah, tuhan yang Esa.
Bila ary rasa down, apa yang mampu ary lakukan adalah dengan mengadu pada-Nya. Kadang, bila hati kosong, ary baca dan dengarkan bacaan Quran dan meneliti tafsir ayat-Nya. Ternyata, Allah itu maha Pengasih. Hati terubat serba-sedikit dengan kata yang dikirimkan.





Ayah
Satu cara untuk cuba trigger hati dan perasaan seorang anak adalah dengan cara mengutarakan soalan yang random dan bongok - "Dah sampai?" Meskipun dah jelas-jelas dia nampak ary baru jejakkan kaki di rumah. HahahaXD   Layannnn.... Faham-faham je lah, lelaki memang suka tanya soalan yang jawapannya sangat OBVIOUS.


Apa yang ary cuba sampaikan adalah - semua orang punya cara tersendiri untuk menyenangkan hati orang lain. Ada yang akan membiarkan pihak bersedih untuk bersendiri buat sementara waktu. Biar surut, baru lah senangkan hatinya. Takut nanti, tangisan yang senyap menjadi raungan yang tiada henti. Haha!

1 comment:

CXopportunities said...

tiap orang ada cara tersendiri. semoga sentiasa istiqomah. InShaaAllah. :)

hasil tulisan arisyalee.blogspot.com