Saturday 12 October 2013

Projek Wall Climbing di Taman Cabaran, Presint 5 Putrajaya


Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum & selamat petang^^


Ary bukanlah jenis yang suka sukan lasak ni. Tapi recently, memandangkan ary selalu nak cuba benda baru, minggu ini ary luangkan dengan projek Wall Climbing antara ary dengan ex-classmate ary. Bulan lepas , ary ke ATV tapi tak sempat pula nak kongsi pengalaman ber-ATV. Gambar ATV pun ada pada kawan.




Lokasi wall climbing ary adalah di Taman Cabaran, Presint 5. Untuk memudahkan korang mencari lokasi, sila cari signboard ke Presint 20/Presint 5/Taman Cabaran/Taman Selatan. Dan di Taman Cabaran, terdapat beberapa kompleks sukan lasak. Dan sila lah cari kompleks sukan lasak untuk Aktiviti Mendaki.


Harganya agak berpatutan. Upah untuk instructor adalah RM25/jam. Jadi, siapa yang dah hebat/pandai mendaki, tak perlu lah pakai instructor. Instructor boleh dikongsi. Maksudnya seorang instructor adalah untuk 1-4orang individu. Untuk harga barang dan aksesori lain, boleh rujuk laman web depa di SINI.




Terus-terang, memang semput. Baru 3round memanjat, but ary rasa lenguh. Round 1, ary berjaya untuk panjat to the top. Round 2, dipaksa instructor untuk panjat to the top walaupun ary rasa dah tak larat. Round ke-3, cuma mampu half way je. Sampai kan tangan menggigil kot. HahaXD      Kena selalu jogging ni macam ni untuk naikkan stamina. HahaXD




Projek menggila ary hari ini memberi kan ary sedikit pengetahuan tentang wall climbing. Antaranya, baru ary tahu kasut untuk wall climbing memang dibuat sempit supaya senang untuk mendaki. So, malam ni ary nak swimming pulak. Anyone nak ikut?^^

3 comments:

Unknown said...

waw! xtrem kot aktiviti ary ni .. hehe.. teringin juga nak manjat :D

Tinta Lana said...

Salam.

Hebat! Lana yang dekat pun tak sampai lagi,hahaha

Menarik la, nak pergi jugak. Lana teringin nak cuba ATV kat blkg zoo ngra..

Unknown said...

dahsyat la... bagus aktiviti outdoor ni... suke kawan2 aku lasak2..

hasil tulisan arisyalee.blogspot.com