Monday, 15 October 2012

Redha Akan Kehilangan


Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum & Selamat Tengahari^^

Masih ingat lagi entri kisah hampir-hampir kehilangan lappy tersayang? Hah.. Kali ni, ary telah betul-betul kehilangan. Tapi bukan lappy yang menjadi subjeknya. Tapi jam tangan ary yang ary guna tak sampai setahun rasanya. 


Ary sedari kehilangan jam tu bila ary cek poket ary. Yelahh.. Last ary simpankan di dalam poket waktu nak ambil wudhuk. Tapi ary sedari hanya kunci kereta dan handphone je yang ada. Kawan ary mula cuak bila ary habaq jam ary yang berharga RM350 tu hilang. Siapa tak cuak kan? Bukan 10hengget. 




Ary ikhtiar juga untuk cari semula di toilet dan surau. Tapi dalam hati ary, sekali lagi ary merasakan ketenangan dan tiada kegusaran seperti mana perasaan ary ketika kejadian laptop tu. Tapi, bila ary sedari yang rezeki benar-benar tidak memihak kepada ary, hanya senyuman yang mampu ary ukirkan. 


"Kau ni aku tengok tenang je barang kau hilang. Bukan murah-murah," Kawan ary tegur. Mungkin dia pelik dengan sikap ary yang mampu tenang biarpun barang berharga ary hilang. 


"Beyh, jam tu memang mahal. Tapi tak semahal kau dan orang-orang yang aku sayang. Biar aku hilang jam ,asalkan jangan hilang orang-orang yang aku sayang. Apalah sangat jam tu kalau dibandingkan dengan orang yang aku sayang".  




Terima kasih jam kerana jasamu buatku selama ini.
Halal buatmu yang menjumpai jam itu dan semoga ianya dapat dimanfaatkan^^

6 comments:

Anisa Anuar said...

memahami sgt situasi cengini...tak pe..lepaskan jam tu pergi..tsk,tsk..
mood : dramatik

faten osman said...

tak ramai yang macam ary.. tenang bila barang hilang:)

kalau saya mmg tak dapat kawal marah, tapi sekejap je la -..-

Momo said...

memang confirm dah kene selam...ish2...

Aujinz said...

tak lepas plak komen tadi.. kih kih kih...

kalau kita redha, kita memang bisa tenang aja deh...

◕ Kawaii D Y S H A ◕ said...

da,lama tak pkai jam, redha je, ada rezeki lain

maszull said...

assalamualaikum ary...kesuan nyer hilang jam tangan nasib baik yg lain x hilang sekalikan...:)

hasil tulisan arisyalee.blogspot.com