Thursday, 20 June 2013

Sipi-Sipi.. Sikit je lagi!


Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum & Selamat Malam^^


Orang kata, 10sen itu berharga. Biarpun hanya 10sen, 90sen tak akan berubah jadi RM1. Dan zaman sekarang, 10sen tak boleh digunakan untuk beli apapun. Boleh.. Tapi cuma sebiji gula-gula.


Akan ada yang kata, lebih kurang je lah. Tapi, kalau lebih kurang, yang tak berapa nak layak akan dapat, tapi yang layak tak dapat. Tiada justice/keadilan di situ. 


Itu lah yang berlaku pada ary sekarang ni. Hanya kerana 0.06 mata kurang dari pointer 3.0, nama ary tidak dimasukkan di dalam senarai temuduga kerja. Bukan salah bakal-bakal majikan. Kompetitif yang makin meningkat ni pun tak boleh disalahkan. Nak salahkan diri sendiri tapi ia akan melemahkan lagi semangat diri. 




Jangan risau ary. Rezeki itu rahsia Allah. In shaa ALLAH^^

7 comments:

Teena Tna said...

Emm, kalau bab pointer ni memang agak kedekut sikit..heheh, even 0.01 pun membawa nilai yg sgt berharga

Salim Harmanain said...

betul2...stay positive.

salam perkenalan :)

Cik Kay Jue said...

insya Allah nt ada rezeki ary tu..

ary ni jwpn utk soalan yg ary tny ckj tu..

Spontaneous Thursday
'Hari Khamis Yang Spontan' jika di terjemahkan, namun
maksud sebenarnya ialah satu culture dimana pada hari
khamis, blogger di Malaysia akan membuat entri secara
spontan tanpa mengupload gambar. Entri/post tersebut
hendaklah dimulakan dengan tajuk Spontaneous
Thursday sama seperti Wordless Wednesday. Pengasas
benda ini bermula dari Malaysia sendiri setelah
mengikut sedikit sebanyak idealogi Wordless
Wednesday.

Tinta Lana said...

Salam.

Rezeki ary kat tmpt lain..confirm, ehehehe ^_^

Inilah problem pointer.. cam lana pernah cerita, skit je lagi nk dpt dean list.. kurg brapa je.. sabar jelah.

Janji dah usaha sebaik2nya.. tu lgi penting kan ary.. :)

Cik Kay Jue said...

hehe.. owh yg ckj post tu ea? ckj ikut suka ckj je.. tak ikut sgt pun format spontaneous thursday... asalkan ada ayat yang menarik bg ckj, ckj letak la.. walaupun dia sekali dengan pic. maaf la wat ary pening.. :P

Anisa Anuar said...

paham perasaan ni... just be optimist k..

deno said...

Rezeki di mana-mana.. insyaallah... :)

p/s: header baru cantik :)

hasil tulisan arisyalee.blogspot.com