Sunday 16 September 2012

Restoran Red Wok, Bangi Saingan Seoul Garden


Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum & Selamat Hujung Minggu^^


Bagi sesiapa yang tidak mempunyai rancangan hujung minggu atau jika ada rancangan nak makan luar bersama keluarga, boleh lah berkunjung ke salah sebuah restoran yang terletak di Bandar Baru Bangi - Restoran Red Wok




Lokasi Restoran Red Wok
Sememangnya, jika korang dah biasa dengan kawasan Bandar Baru Bangi, pasti korang dah tahu di mana letaknya restoran ini. Yang tak biasa mahupun yang tak pandai tengok map, akan tersesat macam ary= ="  Fuhhhh.. Berpusing-pusing. Senang cerita, cuba cari Seksyen 7 Bandar Baru Bangi. 




Perbezaan Restoran Red Wok dengan Seoul Garden
Restoran ini sama konsepnya dengan seoul garden. Bezanya adalah harganya jauh lebih murah berbanding Seoul Garden. Selain itu, bahan mentah seperti ayam, daging, sotong, udang, ketam, etc tidak direndam ke dalam pelbagai perisa seperti kopi, butter sebagaimana Seoul Garden melakukannya. 

Selain itu, pelanggan juga berpeluang untuk memilih samaada untuk makan ala carte atau buffet. Tapi diingatkan bahawa makan secara buffet hanyalah untuk masa perniagaan mulai dari pukul 6petang hingga 12 tengah malam. malah, pelanggan boleh memilih untuk buffet STEAMBOAT atau KOREAN SIZZLING STEAMBOAT. Bezanya adalah steamboat just boleh rendam dalam soup sahaja tapi korean style boleh bakar ala-ala seoul garden.

Jenis makanan buffet juga adalah terhad bagi ary. Ini kerana, kalau nak nasi putih, perlu caj tambahan. Dan tiada jenis mee atau bihun yang boleh dimasak sekali seperti berada di Seoul Garden. Malah, di tempat ambil makanan juga diletakkan notis untuk harga sebarang pembaziran makanan yang dilakukan.


Harga Restoran Red Wok
Sememangnya harga dia lebih murah berbanding Seoul Garden. Macam ary, ary ambil buffet Korean Sizzling Steamboat. Bil untuk makanan yang dipelahap oleh ary dan riswin menunjukkan total RM67.20. RM33 untuk seorang dari kami berdua dan caj tambahan RM1.20 untuk nasi putih yang kami order.

Sebagai student, 2 bulan sekali boleh lah makan mahal macam ni:P




Tips dari Ary Lee
1- Taman Kajang Impian itu terletak di kawasan Bandar Baru Bangi dan bukan kawasan KAJANG biarpun nama taman tu adalah kajang impian.

2- Bertolak lebih awal adalah lebih baik bagi mengelakkan sesak di highway menuju kajang/bangi. Perjalanan ary sendiri mengambil masa 3jam dari Sungai Buloh ke Kajang. Tersangkut di Damansara sejam dan di highway Kajang sejam. Lenguh kaki weyh.. Nasib baik ada driver sambilan:P

3- Sampai-sampai di restoran tersebut, ambil tempat di mana-mana meja terlebih dahulu dan pelayan akan melayan korang dalam masa beberapa minit. Apapun, MAKAN DAHULU, BAYAR NEXT YEAR SELEPAS HABIS MAKAN. 

4- Seoul Garden mungkin lebih sedap dari Restoran Red Wok. Tapi, Restoran Red Wok adalah pilihan terbaik untuk makan sedap semasa sedang sengkek.

4 comments:

cci said...

bestnya.. rege pon boleh tahann

Cikgu Ma said...

seoul garden pun blum sampai lg...hari 2 pusing2 x jumpa

Anonymous said...

good review

Unknown said...

kalau dari ukm macamana nk g sana eh?

hasil tulisan arisyalee.blogspot.com