Wednesday 2 October 2013

Miss Pah Hot Pot's Maggi Kari Ketam


Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum & Selamat Malam^^


Malam-malam ni, kalau tengah lapar, terbayang segala makanan yang sedap-sedap belaka. Jadi, ary teringat Maggi Kari Ketam oleh Miss Pah Hot Pot yang terletak di Bucida Court, Jalan Damansara. Ary berpeluang menikmati kesedapan Maggi Kari Ketam ni atas jasa baik Cik Norfanil yang sudi bawa ary untuk food review. Terharu. Sobs sobs. 




Lokasi Bucida Court
Landmark Bucida Court ni adalah bersebelahan dengan Honda dan juga berdekatan dengan Petronas yang terletak betul-betul di sebelah LDP. To be exact, sila cari signboard Kg. Sungai Penchala. Ary memang tak ada masalah nak cari sebab kebetulan ary pernah go through internship area Damansara. So at least, membantu serba-sedikit untuk cari food court ni.


Miss Pah Hot Pot
Miss Pah Hot Pot merupakan salah sebuah kedai yang berada di Bucida Court ni. Dengan keistimewaan menu Maggi Kari Ketam, terdapat dua jenis ketam yang boleh dipilih iaitu Ketam Bunga dan Ketam Nipah. Maggi Kari Ketam di sini bukan gunakan serbuk kari maggi tu ye.. Tapi mereka menggunakan serbuk kari betul ala-ala nak buat mee kari. Dan frankly speaking, kari mereka memang kawwww.. 








Dari segi harga pula, ary rasa harganya berpatutan. Berbaloi dengan harga tahap ke-kawww-an kari dan juga ke-fres-an serta ke-besar-an ketam itu sendiri. Dan selain Maggi Kari Ketam itu sendiri, korang boleh try menu lain cz banyak je choice lain sebenarnya.


Pada malam yang sama juga, kami telah mencuba nikmat Nasi Kukus bersama dengan Ikan Pari serta Ikan Kembung Bakar Portugis. Tak perlu susah-susah ke Melaka. Di Bucida Court pun, boleh^^




Sekali lagi terima kasih kepada team MySelera esp Cik Norfanil sebab beri ary peluang untuk merasai pengalaman makan-makan ni. Haha! Ada umur, jemput lah lagi ^^  Dan terima kasih juga kepada Miss Pah Hot Pot di atas layanan baik sepanjang kami di Bucida Court. 


3 comments:

Tinta Lana said...

Salam.

Fuhh..sedekat yg boleh gmbr ketam tu dgn kamera,hehe

Nasi kukus tu gerai yg lain plak ea, tpi under foodcourt yg sma?

Ary..kita baru nak kenal2 area damansara ni..kalau ikutkn, time study kt s.alam, kalau nk blik ptrjya, senang n cepat ulang alik ikut LDP..tpi boleh kira brapa kali je lana pernah lalu spnjg 4 thun duk s.alam,huhu

#psst, lana skrg keja kat shah alam ^_^

Unknown said...

mee kari ketam? damansara? wahh... wajib la jalan2 cari makan...

Unknown said...

wahh..nmpak sedap sgt!

hasil tulisan arisyalee.blogspot.com