Tuesday 24 December 2013

#Status of the Day


Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum & Selamat Petang^^




Ary bertanya sendiri pada diri. Berapa lama sebenarnya hati yang parah, patah, terluka akan pulih dan kembali seperti dulu? Apakah ianya mengambil masa cuma sekilas cuma? Ataupun seumur hidup? Macam lagu saat terakhir by ST12,"Satu jam saja ku telah bisa cintai kamu di hatiku. Namun bagiku melupakanmu, butuh waktuku seumur hidup".


Apakah masih ada seseorang yang masih kekal dalam ingatan korang sekarang ini? Sedangkan sudah lama tidak bersua muka dan tiada kabar berita? Ary percaya teori ini - Bila kita ingat/kenang/rindu seseorang, dia turut sama merasa. 

3 comments:

Fathiyah Selamat said...

salam ary dear.

tertarik dgn post ary..
ekceli tia pun smpai sekarang masih lg teringat rindu dan segalanya bagai kat somebody yg bg tia seorang yg tia kagumi even tak pnh jumpe pun selama 6 thn perkenalan. memang byk kenangan even via phone je pun. bygkn selama tia knl ngan die semua org ingat tia gile sbb suke pd org yg entah btl wujud entah tak. entah2 menipu tia tapi ary tau tia tak pnh pn ksh apa org cakap sbb tia yg selalu msg call die. so, that's why tia yakin die ada cume blm ada rezeki nk jumpe. tp at the end of the day bile tia rs tia dah tak mampu nk teruskan, tia terpaksa stop dr terus berhubung dengan die. bkn sbb tia bosan ke hape cume tia takut nk terus berharap. tp sekarang setiap hari rindu. acane tu?? =)

Tinta Lana said...

Assalamualaikum.

Berapa lama untuk pulih..tiada tempoh ary..

Kadang2 kita rasa kita dah pulih, tpi bila kita bertembung dgn persekitaraan, keadaan yg mengingatkn kita pada apa yg telah berlalu, kemungkinan luka itu boleh terbuka semula.

Maybe kena belajar untuk redha.. itu sebaiknya.. :)

Sampai skrg, bukan seseorg, ramai org yg masih kekal dalam ingatan skrg ni. I do hope, they all happy..

Unknown said...

belajar erti redha. payah bila emosi menguasai hati.

alhamdulillah. tia dah melepasi waktu-waktu kritikal tu. terpulang pada setiap individu bagaimana untuk menyelamatkan dirinya dari terus dimainkan emosi :D

hasil tulisan arisyalee.blogspot.com