Monday, 28 January 2013

Jika Anda Ingin Berjaya, Bersolatlah by Muhammad Rusli Amin


Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum & Selamat Tengahari^^




Buku ini membuka pemikiran ary tentang hikmah di sebalik perbuatan solat yang disyariatkan kepada umat Islam.  Dulu, ary pernah terfikir mengapa kita sebagai umat Islam diwajibkan untuk bersolat lima kali sehari? Mengapa solat itu yang utama? Dan bukan puasa? Zakat? Kenapa?? Kenapa??!! *Ok. Ter-OVER. Harap maaf. HahahaXD


Tidak kah korang terfikir semua itu? Lalu, selepas membaca buku hasil tulisan Kiai Muhammad Rusli Amin ini, ary mula menyedari keindahan bersolat. Jadi, ary memang suggest korang baca buku ini. Buku ini bukan sentiasa memberi pengetahuan, malah memberi motivasi secara indirectly. In shaa ALLAH^^


Buku seterusnya yang ary ingin kaji adalah : Sejarah Agama Yahudi. Kenapa? Sebab ary ingin tahu kisah di sebalik kekejaman Israel terhadap Palestin. Ibu bertanyakan soalan, kenapa buku-buku ini yang menjadi pilihan? Jawapan ary, ilmu itu luas dan ary ingin tahu tentang subjek-subjek yang diutarakan buku-buku tersebut. 



3 comments:

Tinta Lana said...

Salam.

Sebenarnya, apa pun yang kita nak, kita memang kena cari.. tak boleh tunggu ia dtg sndiri..termasuk bab ilmu.

Teruskan amalan baik mcm ni ary.. di kesemptn ni, nak promote pesta buku 1malaysia kat pwtc, 30jan-3feb. Sila dtg..

Gelabah je kan ayat lana ats ni,hahaha

Eh, tapi, pergi tau..hik3 >_<

deno said...

bagus ary.. deno pun nak cari jugak la buku tu :)

Che Rosliza Che Mat said...

baguslah buku nie ary...tq info tentang buku nie...

hasil tulisan arisyalee.blogspot.com