Friday, 11 January 2013

Cara Kurangkan Gas Air Berkarbonat


Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum & Selamat petang^^


Dulu, ary suk sangat beli air gas. Especially 100plus. Sebabnya, 100plus tu berjaya kurangkan sakit senggugut yang dialami setiap bulan. Tapi sekarang ni, pakai tungku D.I.Y je^^ 


Ada yang tak boleh nak minum air gas? Tapi dah tak ada pilihan lain? Ary akan kongsikan cara untuk kurangkan gas dalam air berkarbonat tu. Tapi tips ini hanya applicable untuk air berkarbonat dalam botol sahaja^^




Kenapa kena buka perlahan-lahan? Ianya sebab, jika anda buka laju-laju penutup botol itu, akan berlakunya letupan gunung berapi dari botol anda. hahaXD 


BTW, yang suka sangat minum air berkarbonat, cuba kurangkan ye. Sebab kandungan gula dalam air berkarbonat tu, tinggi. Nanti, muda-muda dah ada kencing manis a.k.a diabetis. Kena potong kaki nanti, tatau.. Huhuhu. Ary sendiri dah kurangkan air manis. Lebih banyak minum air kosong sebab air kosong bagus untuk badan kita. *sememangnya ary minum air kosong untuk kulit. Nak kulit shining-shining macam amoy chanteq:-P


Antara kisah tentang air gas pada suatu hari di hari raya.. Terdapat sekumpulan kanak-kanak datang beraya. Seperti biasa ary menghidangkan kuih raya dan minuman bergas. Semasa ary sedang menuangkan air..
Budak 1: Kak, ada air lain tak?  
Ary: Lah.. Kenapa? Bukan budak-budak suka air gas ke? 
Budak 2: Dia tak boleh kak.. Sebab dia dah ada gas. 
Ary: Huh? Dah ada gas? 
Budak 1: Haah,kak. Saya ada gas dah.. Gastrik. Hehe. 
Ary: = ="

4 comments:

Sue PeLik said...

tapiii suka jugak! sebab sedap. huhuhu

Mas Zull said...

assalamualaikum ary...betul tu kalau gastrik x boleh minum air gas...

Bahrain Ramlan said...

sebaik2xnya bila umur dah 25 tahun ke atas kena kurangkan banyak2x minuman bergas...

MizzTina said...

blh pulak gitu..

hasil tulisan arisyalee.blogspot.com