Friday 24 October 2014

Explore: Farewell Trip to The Atmosphere, Seri Kembangan


Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum & Selamat siang^^


Ary berkesempatan mengisi waktu lapang semasa cuti awam Deepavali dengan mengunjungi The Atmosphere, Seri Kembangan. Landmark: Terletak bersebelahan atau belakang Giant Seri Kembangan. It can be considered as my farewell trip sebelum Ary berpindah semula ke Melaka. 


The Atmosphere terdiri dari beberapa buah bangunan yang masih lagi kosong dan hanya beberapa premis yang telah dihuni. Hairan juga... Sedangkan kawasan ini telah lama siap sejak 2013 lagi. 




Motif sebenar berkunjung ke The Atmosphere adalah untuk menikmati sendiri hasil seni 3D yang seakan-akan ditonjolkan di Laman Seni Seksyen 7 dan juga Seksyen 2, Shah Alam. Dengan kata lebih tepat lagi, untuk bergambar. Not bad juga hasil 3D di The Atmosphere. Lebih komersial.




Namun begitu, diingatkan bahawa restoran atau kedai makan di The Atmosphere agak terhad. Tapi tak apa. The Atmosphere terletak berhampiran dengan Equine Park, Lestari Perdana, dan Puncak Jalil. Kawasan-kawasan tersebut mempunyai bilangan pilihan kedai makan yang banyak. 


Yang suka bajet model atau diva, boleh lah ber-selfie atau ber-wefie di sini! Hasil seni yang paling ary suka adalah bertemakan Puppet. But then, ary nampak seperti fake sangat waktu gambar tu diambil. Kena asah bakat lagi ni.


1 comment:

Masmira Masri said...

alahiii teringin sgt nk pegi sini..
tp bila ajak hubby byk je excuse huhu
alasan ler tew dia xmo jd fotografer kita..
ishhh bestnyaaa

jemput bw entry baru xberapa nk baru kita
http://myaleo.blogspot.com/2014/09/maryamjameela-bt-juleofauzl.html

hasil tulisan arisyalee.blogspot.com