Thursday 9 October 2014

TRUE STORY: "Sakit" - Mental (Episod 6)


Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum & Selamat Malam^^


"Nah, minum ni," Ary hulurkan Spearmint Tea yang baru ary order di kaunter.


"Apa kau ni, Ary? Kau tau aku tak suka minum teh. Aku dah bagitau yang aku nak latte kan?" Suzie membebel bila apa yang ary bawa tak penuhi permintaan.


"Bukan kau kata, ostroporosis kau dah tahap serius ke sebab excessive caffeine? Tea pun ada caffein gak. Tapi less sikit dari coffee," Suzie meneguk teh yang ary belikan tanpa sebarang defence. Melihatkan teh yang dipegang Suzie, ary teringat pesan Ammal.




=========================================


"Aku tak sure masalah Suzie ni, ary. Kalau ikut observation aku, dia ni sekarang depressed melampau sebab break up. It might because of obsessive love towards Farah. But then, bila kau cakap pasal perlakuan 18sx dia yang melampau tu, minah ni nympho pun ada gak. But, what I can conclude is, dia ni tengah totally emotionally and mentally disturbed," Ammal menjelaskan dengan panjang lebar selepas mendengar permasalahan Suzie melalui Ary. Ammal Hasheme, sepupu ary yang paling berjaya sekali. Sekarang ni dia belajar tentang psikiatri.


"Kalau bab emotionally and mentally disturbed tu, aku pun boleh cakap baiiii. Yang aku nak tau, dari sebagai support seorang kawan, macam mana aku boleh tolong dia.  Especially on benda pelik yang dia tak patut buat tu."


"Urmmmm.. Good question," Ammal seakan-akan berfikir. Bajet betul lah. Confuse siapa yang gila bila tengok dia. Patient ke dia.


"Hah... Meh aku cerita bab sains sikit. Each person ada their own level of libido. Libido ni adalah sexual desire. Macam sex drive lah. So, aku rasa, untuk elak dia dari buat benda pelik, kita boleh cuba reduce her libido. But then, right.. I'm not sure if it's the best way. Because I'm worry, we will might make her impotent, or her sexual desire will be cut off forever. Bahaya nokkkk. nanti, in future, if dia kawen, kesian laki dia hawau," Menghampakan lah ayat si Ammal ni. Duh!


"Tapi ary, aku dengar Spearmint Tea is good to control the libido. Maybe boleh try. In shaa Allah,"


=========================================


So, that's why and how the Spearmint Tea is in front of us right now.





No comments:

hasil tulisan arisyalee.blogspot.com