Tuesday 7 October 2014

Tips for Brokenhearted - Phase 2: Melepaskan


Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum & Selamat Petang^^


Setelah lama bersendu, diri akan rasa letih untuk terus berkabung. Akan ada suatu masa, diri tak mahu untuk terus berada di situ. Kata hati, cukup-cukup lah. Tak kisahlah berapa lama kau nak berkabung, as long as now, kau ready untuk move on. Kau sudah bersedia untuk melepaskan.


Credit: Google



Kau akan mula bercerita tentangnya, tapi kali ini kau lebih terbuka dan kau bercerita dengan hati yang lapang. Waktu tu, mana-mana laki/perempuan yang cute dan good looking masih belum mampu membuatkan kau terpana. That's just normal. Move on doesn't mean you need to find someone else. Sometimes, you just need time for yourself.


Mungkin juga kau masih rindukan dia. But then, rasa ingin stalk dia 24/7 menjadi semakin berkurang, dan mungkin hilang terus. Sebab kau sekarang sedang cuba membebaskan segalanya tentang dia dari hidup kau. Untuk berapa lama kau akan macam ni? Untuk seberapa lama yang kau perlukan.


1 comment:

Unknown said...

umpama gam gajah yang melekat. bila kau cuba buang, sisanya masih ada. kalau dapat buang pun, kau akan sakit. luka yang akan tinggal. lama-lama jadi parut. pergh ..

hasil tulisan arisyalee.blogspot.com