Friday, 28 September 2012

#keretakecilwarnamerah


Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum & Selamat Petang^^


"Itu bukan lagi kereta awak sebab masih ayah lagi yang bayar"  - ibu

"No matter what, jangan bagi orang lain bawak. Awak je bawak"  - acik

"Bila dah mula bawak kete, ramai yang akan mula baik dengan awak"  - bibik




Itulah antara pesan mereka-mereka sekeliling waktu pertama kali ary bawa kereta ke UM. Bawa kereta bukan untuk bermegah-megah tapi untuk keperluan dan kegunaan. Hakikatnya, ary dah tebal muka nak menumpang kawan untuk ke kelas. Lebih-lebih lagi kalau orang yang tumpangkan ary mula bergurau kasar - Kau balik jalan kaki je lah weyh. Aku takmau hantar.




Bila dah bawa kereta, banyak benda perlu diambil kira. Malah, ary perlu belajar berjimat untuk perbelanjaan minyak. Dan diakui juga, bila dah bawa kereta, makin ramai yang mendekat. Sila jangan buat macam tu ye. Itu tidak bagus ye, kawan-kawan~


5 comments:

azstory said...

thats normal ary..hehe.. paling seronok nanti ade org letak note kt wiper kete.. secret admire..hehehe

Eny Yusnizar said...

tak best kan kalau ada kawan kawan yg hampiri kita untuk kemudahan mereka je kan....

miss nuna said...

fuhh..swift tu..

◕ Kawaii D Y S H A ◕ said...

btol.. penah alami perasaan cegitu.. bila bawak sendiri baru nak terhenggeh..kawan..kawan

CikMai said...

biasa la tu..orang suka rapat untuk kepentingan sndiri jer...

hasil tulisan arisyalee.blogspot.com