Tuesday, 7 August 2012

Andai Diberi Peluang untuk Tahu Masa Hadapan, Apa yang akan Kita Lakukan?


Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum & selamat tengahari^^


Ary baru sahaja habis baca sebuah komik yang bertajuk - Rapat Dalam Kejauhan


Berlatarbelakang kan kehidupan di China, komik ini mengisahkan kehidupan seorang gadis bernama Xiaotian yang mula huru hara dengan kehadiran seorang remaja lelaki yang bernama Li Wei. Lebih mengejutkan lagi apabila Li Wei mengakui bahawa Xiaotian merupakan ibunya. Dari situ, Xiaotian mula mengetahui kehidupannya pada masa  hadapan termasuk kematiannya sendiri.




Komik ini merupakan komik kedua yang mampu membuatkan ary mengalirkan air mata selepas komik Satu Musim untuk Selamanya. Jalan ceritanya seakan-akan. Dan buat pengetahuan korang, komik Rapat dalam Kejauhan ini memperolehi Pingat Emas Anugerah Manga Antarabangsa Ke-4. 


Andai diberi peluang untuk tahu masa hadapan lebih-lebih lagi tentang kematian, pasti ramai yang akan menikmati setiap detik yang tersisa. Tapi, yang peliknya, walaupun dah tahu tentang keadaan di akhirat nanti, masih ramai manusia yang alpa. Dan ary salah seorang darinya.

7 comments:

Silent Note said...

Hai..
jom sertai pertandingan mencipta logo.
hadiah menarik menanti anda.
mungkin ini rezeki anda.hehe

http://selamanya-story.blogspot.com/2012/07/pertandingan-mencipta-logo.html

Tinta Lana said...

Salam.

Ary..silakan..boleh cuba 'Tuesday With Morrie' plak..keh3.

Dalam buku tu menyebut, semua org sedar hakikat kematian, tpi brapa ramai je yg buat persediaan?

deno said...

muhasabah diri... :)

Ety said...

kalau semua pun tahu apa kesudahan kita in the future, percayalah, tak kan ada manusia yg berusaha dalam dunia ni :)

kiru magu said...

cite tu mmg seriusly sedey..meg pun sebak waktu bace

Innanie | Ariffin said...

agree with tinta lana.
teusday ith morry is such an awesome book. memang inspiration sangat... cubalah baca!!!

Cik Kay Jue said...

wah macam menarik...

ramai yang tau fasal kematian.. tapi mereka tak endahkan nya sebab mereka lupa yang mereka akan mati...

hasil tulisan arisyalee.blogspot.com