Thursday, 9 August 2012

Ramadhan Terakhir Buat Totty..


Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum & selamat petang..


Hari ni ary dalam mood kemurungan kerana kehilangan salah seorang teman yang sentiasa di sisi. Bila ary ada masalah, ary selalu habaq kat dia. Salu main guling-guling dengan dia. Malah, ary suap dia makan. Tetiap hari ciom dia walaupun dia tak baper nak wangi.


Sejak kebelakangan ni, totty macam tak sihat je. Asyik tidur je. Bila ary panggil, baru dia celik. Tapi, pagi tadi, waktu ary nak kejut dia sahur, totty tak celik pun. Ary sapu kan air di muka totty, tapi dia masih kaku. Aru goyangkan badan totty beberapa kali dengan harapan totty sedar. Dalam hati, ary berharap yang totty cuma bergurau dengan ary dan buat-buat tidur.


Namun, selepas beberapa minit ary usahakan macam-macam nak buat dia sedar, tapi dia masih lagi kaku. Tiada jawapan. Dan ary tahu yang totty dah tinggalkan ary. Tinggalkan ary dan dunia buat selamanya.




Totty, maafkan ary sebab tak jaga totty dengan baik. Setiap kali nampak notty (kawan totty), ary teringat pada totty. Rasa sedih dan sebak.. Terima kasih kerana mendengar setiap permasalahan ary biarpun ary tahu yang totty hanya seekor kura-kura.

6 comments:

SaddLone said...

sobss..sedihnye..asal mati?

tata totty, kita xsempat kenal.
sabar yer, jangan nangis weh,

Cikgu Ma said...

Tuhan lebih menyayanginya...

~MiZz Atie ZieYa~ said...

dah ajal dia..sabar k.. zieya masa hilang orange....nangis tak henti

nazha anua said...

kucing memang pendek jangkahayatnya..tapi kalau banding dengan manusia, kucing secara relatifnya lagi panjang umur..takziah

deno said...

kesiannya... deno dulu ada jugak kura2, then sbb deno slalu sakit bagi blogger ammar jaga.. tapi mati jugak... sakit kot.. entah la tapi kura2 ni cepat mati kot.. kakak deno yg bela kura2 pun, sempat 3 bulan je, then kura2 tu mati.... kesian kan

Cik Kay Jue said...

lorh... sabar ye ary... da ajal dia..

hasil tulisan arisyalee.blogspot.com