Friday, 10 August 2012

Mengalah


Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum & selamat malam


Waktu kecil, bila gaduh dengan adik,..
Ibu selalu cakap..

"Awak kan dah besar.. Cuba lah MENGALAH,"


Bila dah mula dewasa dan mempunyai diskusi dengan mereka yang lebih tua,..
Tanpa perlu ditegur dan sudah pandai fikir sendiri,..

Akan MENGALAH dengan sendirinya tanpa perlu diminta sesiapa..


Mengalah bukan kerana TAKUT tapi kerana ada nya rasa tolak ansur dan hormat bagi mengelakkan sebarang perlakuan bermasam muka.

12 comments:

onie said...

yesss,betul ! :)

merahitujambu said...

mengalah memang bagus.tp kadang2 baran jugak nk mengalah.XD

deno said...

deno xde adik.. kalau gaduh pun ngan anak buah atau kakak.. huhu

Azzah said...

betul..bila da dewasa dgn sendiri kita akan mengalah..

amir aizat said...

Setuju!

Cikgu Ma said...

sabar sebagai perisa tambahannya...

Riswin Zahari said...

ary mmg salu m'ngalah kn~ =D

anamizu kaito said...

hehe kalo dgn adik bradik mmg sllu je mengalah.. tp kalo bab kerje atau yg mmg ade certain part, xleh nk mengalah gak cik ana ni.. hehe

Tinta Lana said...

Salam.

Lana sulung..memang sokmo kena mengalah ngan adik yg sorg tu..

Masa kecik lu, mmg la, siap rasa, mak abah tak adil bila suh lana je yg mengalah,hahaha.

Dah besar, mmg lain dah ary. Lagi2 kalau takat nak menang kat mulut..huh, malas layan org camni. jgnkan mengalah, tak yah masuk campur lebih baik kdg2 tu. eh, luah prasaan lak,hehehe

nazha anua said...

aku dulu, yang kecik kena mengalah..

maat aas said...

yes btul tu...
http://contengdantaip.blogspot.com/

Cik Kay Jue said...

setuju2... :)

hasil tulisan arisyalee.blogspot.com