Monday 17 September 2012

Poor Night Vision a.k.a Rabun Malam


Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum & selamat tengahari^^





Itu lah yang terjadi setiap kali ary keluar. Semasa siang, memang ary yang akan drive. Tapi waktu malam, atau exactly after 8pm, penumpang sebelah akan bertukar tempat dengan ary. Contohnya, bila ary keluar dengan riswin, dia yang akan take over. 


Kawan-kawan ary kata ary ada rabun malam. Macam ary pernah dengar rabun malam ni. Cuma ary tak pernah tahu cara nak baik semula ataupun benda yang boleh atasi rabun malam ni. Means, ada ke spectacles  untuk rabun malam?  

9 comments:

nursuriani said...

sama!rabun malam jugak, mcm mana nak atasi erk?? kekadang tuh sampai nanges masa drive sebab tak nampak

najihahfara said...

kesiannya

Nisa Fuzi said...

hehehe malam memang mcm tu. confident level kurang drive tengah malam

BiskOt said...

rabun malam tu dikenali juga sbagai rabun ayam. (sebab ayam tak keluar reban memalam xD). dan rabun ni, tiada spec special cuma mungkin... kita boleh renovation sket spec utk buat speck kalis silau. tp itu hanya dpt mbantu 20% je. serius! jom mkn carrot jom.

nazrul ali said...

kena banyak makan ayam mungkin?

Momo said...

kalau drive malam..aku selalu teman kawan aku ni.. silap2 kalau tak teman masuk longkang..haha

Aujinz said...

rabun malam nie, adekah sama macam kita drive malam time hujan lebat?.. rabun jugak, tapi tak rabun malam..tapi drive malam masa hujan lebat tetap scary... koh koh koh

cci said...

wahaha... kita serupa... ngeee~~ ^_^

Anonymous said...

Saya seorang yg rabun malam..bila waktu malam memang x bleh drive langsung..nk berjalan kaki pun memang confirm masuk longkang..sy pun tengah mencari cara mengatasi masalah ini..mampu bertawakkal dengan Allah sahaja...jumpa pakar mata, beliau menyatakan ada bintik2 hitam di dalam mata sy yg menunjukkan tanda rabun malam..beliau juga menyatakan bahwa ia adalah kerana gen@keturunan...

hasil tulisan arisyalee.blogspot.com