Sunday 11 November 2012

Theobroma Chocolate Lounge, The Curve


Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum & Selamat Hujung Minggu^^


Menaip selaju mungkin sebelum meneruskan perjalanan untuk ke Klebang & Tengkera^^ Pada Jumaat lepas, ary menghala ke The Curve dengan niat untuk melayan karaoke di Red Box. Pada mulanya, tak jumpa tapi lepas beli tiket Istanbul Aku Datang, baru jumpa red box nya. Al-kisah, memang tak karaoke lah. 




Habis sahaja melayan movie lakonan Lisa Surihani dan Beto Kusyairi, kami menghala ke The Street, The Curve. Ris yang ajak menikmati makanan di Theobroma Chocolate Lounge. Katanya, sedap cuma harganya MAHAL. Waktu tengok menu pun, ary dah tertelan air liur banyak kali. HahahahaXD




Tapi, kalau di-calculate, ditolak, tambah, darab, bahagi, ary rasa harganya memang sesuai biarpun mahal. Rasa spageti yang dipesan kami iaitu Marinara dan Carbonara menepati rasa. Malah, aiskrim vanilla yang bernilai RM2.50 itu pun berbaloi bagi kami sebab rasanya yang lagi sedap dan lagi murah dari Tut** Fru**. 










Malah, sepanjang kami menikmati makanan, kami dapat menikmati persembahan dari live band dan juga scout band. Ngeh3.. Jadi, bagi kami, memang selayanya kami di-caj dengan harga yang sebegitu rupa. Cuma apa yang tidak berkenan pada ary adalah rasa air nya. Air nya macam ada yang tak kena. Pada masa itu, kami memesan latte dan juga ice lemon tea. Air gula diasingkan dan ia memberi kesempatan kepada pelanggan untuk masukkan sendiri berapa banyak yang pelanggan mahu. 




Ary tahu pasti korang tertunggu-tunggu jumlah yang dibayar kan? Hehehe. Sila jangan terkejut,nyot~ Untuk pesanan Spaghetti Marinara dan Carbonara, Ice Lemon Tea, Latte dan juga Vanilla Sundae, total = RM82.50. Ianya termasuk service charge dan juga government tax. Gulp! Lebih mahal berbanding Bonjour Garden, Sunway Damansara. Tapi, tak tahu pula perbezaan rasanya. Next month, heading to Bonjour Garden pula lah^^

3 comments:

Riswin Zahari said...

Yeahh! Bonjour~ coming soon~ hehe! ^_^

Sexy part ad lady bond~ ngeh2~

Rosidah Binti Muhamad said...

Ha?..dulu sis ada bercita2 nak mkn di situ..hehehehe

Tinta Lana said...

Salam ary :)

Ok, memang mahal keh,hahaha.

Spagetti marinara tu memg nampak menyelerakan! Nampak makhluk marin dua ketol kat situ,hahaha

hasil tulisan arisyalee.blogspot.com