Friday 19 July 2013

TRUE STORY: "Siapa yang Dia Pilih?" - Kecewa Lagi (Ep. 8)


Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum & Selamat Petang^^


Izzue menunggu di hadapan rumah Shera sambil jarinya mendail number Shera. Dail kali pertama. Kedua. Ketiga. Dan sehingga entah berapa kali. Jarinya masih mendail. Entah kali ke berapa, akhirnya.. 


"Syg, b baru lepas mandi ni. Syg kat mana tu?" Suara Shera di talian membuatkan senyuman Izzue makin meleret.


"I depan rumah b ni. Lepas siap, keluar rumah k? I tunggu," Terus Izzue letakkan telefon. Izzue terus menanti bersama sebuah senyuman. Tak lama selepas itu, telefon berbunyi menanddakan ada mesej yang perlu dibaca.


Sayang, b ada kat Putrajaya ni. Tapi otw balik. What??! Tadi kata baru lepas mandi??! 


Senyum yang terukir tadi kembali hambar. Sekali lagi ditipu. Izzue meletakkan drawing block tersebut di pagar rumah Shera. Kakinya melangkah kembali ke kereta. Izzue terduduk dan matanya melihat hujan dari dalam kereta. Pandangan dan fikirannya sama kosong. 




Tak lama lepas itu, telefonnya berdering. Izzue menekan punat hijau dan meletakkan telefon di telinga. 


"Syg, tunggu b k? We have to meet up," Sekali lagi suara Shera kedengaran tapi kali ini tiada senyuman yang terukir di bibir Izzue. 


"K," Izzue tewas sekali lagi dan dia terus menunggu. Sejam. Dua jam. Matanya terpejam dalam keadaan akalnya masih berfikir. Tiba-tiba, pintu penumpang dibuka. Izzue memalingkan wajahnya dan melihat Shera di sisinya. For real. 


"Syg dah makan dah? Jom makan," tangan kanan Shera memegang tangan Izzue. Izzue terlihat drawing block yang tadinya diletakkan di hadapan pagar rumah Shera kini berada di pangku. Izzue tersenyum dan menggeleng. Perutnya seakan sudah kenyang melihat buah hati kesayangan di depan mata.


"So, what is your answer?" Soalan Izzue lebih straightforward. Dia tidak mahu tahu benda lain. Dia hanya mahu jawapan dari Shera.


"Syg, syg tahu yang b bukan jenis On-Off macam syg dgn ex-syg dulu-dulu tu. And benda macam ni, b kena fikir dulu. I can't simply give answer for your question," Izzue kembali memandang keliling setelah mendengar jawapan dari Shera. Dia sepatutnya sudah dapat mengagak jawapan dari Shera. Dan suasana kembali sunyi.


===============================================


"So, kira Shera tak termakan pujuk rayu kau lah?" Ary mengomel sambil melantak beger ayam yang ary order tadi. Lapar sangat. Panjang sangat kalau nak tunggu Izzue habis bercerita. 


"Entahlah. Mungkin.. Tapi aku takkan terus berhenti berharap," Izzue bersuara perlahan. Merenung gambar ketika bersama Shera suatu ketika dahulu.




Ary: Jangan biarkan diri hanyut dalam sesuatu yang tidak pasti. Tambat lah diri pada suatu lingkungan supaya tidak lemas dilambung ombak. 

6 comments:

Unknown said...

izzue perlu berpijak di bumi yg nyata...

Unknown said...

izzue perlu berpijak di bumi yg nyata...

Unknown said...

mcm sedih je...perempuan kalo dah hambar xyah layan tau..

ewanthology said...

klu sheera benar2 cintakan izzue, dah lama dia kata 'yes'... klu asyik beralasan, eloklah angkat kaki je

Unknown said...

sedihnyaaa.. btul, izzue kena brpijk ddunia yg nyta..

Tinta Lana said...

Salam.

Jawapan shera walaupun panjang, sbnrnya pendek. Dia dah 'taknak'.

hasil tulisan arisyalee.blogspot.com