Friday, 13 April 2012

Awak, Tolong Isi Biodata Awak dalam Buku ni..



Dulu, waktu sekolah rendah, selalu bertukar biodata dengan kawan-kawan. Then, dalam buku tu, tunjukkanlah kekreatifan yang ada pada diri dengan lukis corak-corak dan penuhi mukasurat itu dengan warna-warni. 

Buku biodata tu juga akan digunakan setiap hari raya untuk tengok alamat atas tujuan nak bagi kad raya. Selain itu, buku itu turut digunakan untuk cek tarikh lahir kawan kita. 

Ary pun pernah ada buku biodata ni tapi entah ke mana perginya. Budak-budak sekarang ni dah tak main buku biodata lagi dah. Semua duk main FB je. Plus plus advanced dari kita. Huhhuhu.

6 comments:

Ini Kisah Tia said...

haha! betol .. dulu , Tia pon ada jugak suruh kengkawan isi . tapi sekarang dah entah ke mana gamaknya buku tu ..

Miss BaNu said...

betul dulu main buku biodata jer..member2 pun mulalah menunjukkan kekreatifan masing2 bila menulis biodata diorang lawa2 plak tuh..kekadang bila kemas rumah terjumpa lah ngan buku2 lama trmasuk buku biodata nih..pastu belek2 la balik sambil tersengih sorang2 haha..

Ezad Skytech said...

hee...selalunya budak2 perempuan je yg ada buku biodata2 ni..lelaki takde kot..heee~

Azhafizah[フィザ] said...

hehe..senyum je baca entry ni.teringat zaman dulu.fiza ada lagi simpan buku ni..ade 2 3 buku gak tau..masing masing kreatif!

Yumida said...

bila tgk buku biodata ni tringat zaman kecik2 dulu

cotton candy said...

benda 2 mmg jd trend dak2 dulu..dak2 skrg mmg x kenal dh benda 2..hehe

hasil tulisan arisyalee.blogspot.com