Monday, 2 April 2012

Sehari Bersama Doktor Gigi


Dipendekkan cerita, beberapa minggu lepas, ary berpeluang untuk mendapatkan pemeriksaan gigi secara percuma di kolej ary. Dah lama benar tak check gigi. Paling latest ary jumpa doktor gigi waktu ary sekolah menengah dulu. Fuhhh.. Lama betul. Sekarang ary dah 21 tahun. Maknanya, lebih kurang 4-5tahun juga ary tak jumpa doktor gigi. Hehe.

Doktor: Nanti datang ke Fakulti Pergigian UM, boleh tampal gigi dan scaling.
Ary: Boleh CUCI gigi free eh,doktor?
Doktor: Gigi awak tu tak sama macam cuci kereta, lantai, etc. Kita panggil SCALING.
Ary: Oooo.. Baru saya tahu.

Disebabkan kesibukan yang melampau, baru hari ni ary scaling dan tampal gigi. Tapi BERBAYAR lah sebab buat di klinik swasta dan bukan PPUM. So, lihatlah transformasi yang berlaku pada gigi ary.



Itu cuma bayangan je. Teruk benar gigi ary kalau macam tu gayanya. Buat pengetahuan korang, scaling ini bagus untuk gigi. Tapi tak boleh dibuat selalu sebab takut gigi tu akan menjadi nipis. Selamat scaling gigi!

2 comments:

cotton candy said...

terasa mau sacling gigi gak..hehe

Azhafizah[フィザ] said...

bestnya dapat memanjakan gigi.dan bersih sangat dah kan..lega rasa dalam mulut kan.how much ye scaling kat swasta?

hasil tulisan arisyalee.blogspot.com