Thursday, 26 April 2012

Sila Jangan Tertipu 2





Ary memang seorang yang cerewet. Pantang nampak barang yang tak sepatutnya ada di kawasan tersebut, mesty ary akan cakap 'Ni siapa yang ambil barang tapi tak pandai letak balik ni?'.. Tapi ada sesuatu yang cukup liat ary nak buat iaitu lipat baju. Huhuhu. 


Bercakap tentang kemas, seorang perempuan sepatutnya boleh menguruskan dirinya sendiri. Ary jadi pelik bila ada perempuan yang boleh tinggalkan bekas makanan nya sampai jadi berkulat. Kadang, seminggu after makan, baru basuh bekas tu. Ish ish ish.. Dahsyat.. dahsyat..


Ary kenal sepasang couple ni. Pakwe dia, pehhhh.. punya lah pembersih. Memang kawan laki ary yang lain pun kata bilik pakwe tu SANGAT 100% bersih macam bilik perempuan. Tapi yang makwe tu, errrr.. kain baju yang dah pakai main campak atas katil, tisu-tisu yang DAH pakai berselerak atas meja dan lantai. Kontra giler dengan pakwe dia tuh.


Oleh itu, wahai rakan-rakan wanita, untuk menjadi seorang yang bijak mengurus sendiri. Supaya keluarga kita nanti tak adalah huru-hara dibuatnya^^

14 comments:

EYFAalias said...

HAHA. eyfa pun malas libat n basuh baju. huhu. lebih kurang la tu. huhu

Myra Azraff said...

pompuan selalu mmg camni..ahak..dulu kat hostel pon ramai camni..tapi laki lagila ya rabbi..*tgn didada mata keatas*

Ini Kisah Tia said...

haha .. dah sesuai lah tu . lepas kahwin saling melengkapi . kalau isteri pemalas , suami rajin dah sesuai sangatlah tu .. hehe

BlueiceButterfly said...

~sedang merajinkan diri..hehe :P

Cik Bulat said...

jkahjkahjkahjhkahjk.. tak terasa tak terasa.. hahaha~

are_lin@yu said...

mmg ad org mcm ni..hihi..ada jgk llki yg pmbersih dr perempuan..;-)

-SUPERGIRL- said...

haha ! tak tgk bwh katil lagi ann .. hehe

Sa Fa Az said...

samalh kita ary...lipat bju ni liat sgt

YaYaNsMuM a.k.a YM said...

YM ni pun, mmg tak suke lipat kain, tapi nak buat camner, kene gak.huhu. kan best kalo ader machine utk lipat kain, hehehe.
*tingat pulak zaman skolah dulu, cadar kemain lagi tegang, berlumba2 nak tegangkan cadar ngan kengkawan, hikhik.budak hostel le katakan/...hehe

Eza Boom Boom said...

setiap org ada kelemahan masing2. :)

Cik Yatt said...

kantoi..heee

Sh Hily said...

maaf nak menyibuk kejap..hihi..ifa dtg bls knjungan..da follow cnie jg..=)

Riswin Zahari said...

Hire lah bibik~~ ^_^

Amanina said...

hehe, sy ni pemalas nak lipat baju. ala2 dlm gambar tu la almari saya. kehkeh ;D

hasil tulisan arisyalee.blogspot.com