Tuesday 29 May 2012

Tips Blogging | Apa yang Pembaca Inginkan?


Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum,geng-geng ary sekalian!


Rasa malas dalam diri untuk berblogwalking makin memuncak apabila ary menyusuri ruangan Reading List yang ada di dashboard ary. Ary dapat rasakan banyak cerita yang berada di reading list ary kebanyakannya tampil dengan pengisian yang sama. 


Ary bukan ingin menyalahkan blogger untuk tampil dengan isi yang sama sebab ary pun kadang-kadang sama juga. Tapi ary nak kongsi apa yang ary mahukan sebagai seorang PEMBACA dari sesebuah entri.


Ary menginginkan sebuah entri yang dapat menambah PENGETAHUAN baru untuk ary. Contohnya, sekarang ni tengah hangat tentang 1 MALAYSIA PAD. Rata-rata blogger termasuk ary sendiri cuma mampu tampil dengan isi yang sama seperti spesifikasi gadget tersebut. Tak ramai yang boleh beri maklumat lain. 




Oleh itu, sebelum meng-update, lakukan research ringkas sebelum menaip entri. Dengan melakukan research ringkas, korang akan dapat identify jika ada blog yang menulis tentang info yang korang nak kongsi. Jika sama, mungkin korang dapat tambah pendapat individu untuk melainkan sedikit hasil entri.


Tapi kalau entri tu entri "Hari ini Saya Dating", rasanya tak perlu lah kot buat research. HahahahaXD  Ok.. Rasanya apa kaitan doodle masterchef selebriti atas tu dengan entri ary? ^^

6 comments:

ezy.fia said...

blog saye kisah personal je..
ahaha..
ptot la xrmai yg singgah..
kuikui

Noor Maizan said...

ahaa kalau fakta memanjang pembaca bosan. sebab tu kena ada variasi . untuk lebih santai....

Unknown said...

hehe .. tak semua blogger dapat memenuhi cita rasa pembaca ary .. TIA sendiri masih lagi berusaha untuk memantapkan informasi ..

Hidayah said...

ohh...

ada 1 malaysia i pad ke skrg..?

oh...

nak kena ambik tahu nih..

Unknown said...

tips berguna :D kaitannya? masterchef malaysia xbest berbanding dengan masterchef negara luar. opsss! :P

AmyZana said...

I blog about my life je~ tak ada ape yg menarik sgt pun sbnrnye :/

hasil tulisan arisyalee.blogspot.com