Friday 4 May 2012

Up Trafik Blog Dengan Meta Tag


Sebelum ini, ary ada bertanyakan pada Tia, apa tu Template Mesra SEO? Rupanya template mesra SEO tu adalah template yang mudah mendapat page carian internet. *betul ke? Men hentam je explain. Hahaha!


Jadi, ary membuat sedikit kajian tentang SEO ni. Betul juga kata Tia. Nak harapkan blog walking, memang tidak cukup. Lagi-lagi kalau tengah ada komitmen lain. Memang tak ada trafik langsung kalau tak rajin blogwalking.



Ciri-ciri template yang mesra SEO adalah blog yang ringan, ada meta tag dan H1 & H2 tag, etc.. Memang banyak lah juga. Pada mulanya, template ary ni memang tak ada meta tag. Makanya malam ini, ary telah buat setting meta tag pada blog ini. 


Hasilnya?? Kita tunggu seminggu dan buat pemerhatian^^ Tak cuba tak tahu. Tak nak cuba, rugi^^

4 comments:

Unknown said...

wahh. eyfa baru tahu :D

CikMunBlogger said...

macam mana nak buat meta ta nie ? :)

Unknown said...

teruskan belajar SEO ary .. sekarang trafik Tia dah kurang pada blogwalking tapi dari search engine. akhir2 ni Tia dah jarang blogwalking sebab sibuk sangat buat benda lain. tapi syukur alhamdulillah trafik maintain 300++ dan semakin hari semakin meningkat insyaAllah.

ada banyak lagi pasal SEO ni ary. tak habis belajar kita di buatnya. tapi ary jangan putus asa. ilmu yang kita nak cari tu tak pernah hilang kalau kita rajin mencari.

oh btw , yang pasal meta tag ni. yup! ni memang salah satu caranya. hehee ..

pasal soalan ary yang pasal customization tu. template yang Tia guna tu memang dah sediakan semuanya. sebab tu macam tu. hehee ..

nampaknya ary dah makin minat dengan SEO :)

Noor Maizan said...

ye ke ary , thanks info yeh...

hasil tulisan arisyalee.blogspot.com