Wednesday, 20 June 2012

Percutian di Langkawi | Beras Terbakar


Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum^^




Destinasi pertama ary selepas menjejakkan kaki ke Langkawi adalah Beras Terbakar. Ary menjadi agak excited untuk tahu apa yang ada di sana. Dengan cuaca yang agak menghangatkan badan dan mampu menjadikan pisang kepada pisang goreng, ary menuju ke sebuah rumah. Ary sangka kan rumah tersebut adalah muzium. Rupa-rupanya, rumah orang daaaa....




Tak ada apa pun di Beras Terbakar. Cuma di laman rumah tersebut ada laman tapak beras terbakar yang tersisa. Kelihatan banyak duit syiling bertaburan di situ. Sah! Pastinya ada kepercayaan syirik di situ. 




Di bahagian tepi juga ada sampel beras yang terbakar. Selain itu, banyak juga kedai-kedai di kawasan tersebut. Tapi, untuk penerokaan sejarah yang lebih, memang tak ada. Tapi bagi memastikan perjalanan ke Beras Terbakar tidak sia-sia, kami sempat menjamah ABC di kawasan tersebut. Gggggrrrrrrr... Syiok siot makan ABC waktu musim 'summer' ni :P

5 comments:

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

x penah pon p sana....

Tinta Lana said...

Salam.

Err..kenapa lana macam ad memori skit2 pasal beras terbakar ea. Tapi..yg lana pi tu..pantai..

#tunggu ary upload gambar2 lain plak..makam mahsuri ary, please please, wehehehehe. Nak tgk pa perubahannya,keh3

::CIK LYNN:: said...

dah lama xp langkawi ni...kalu p sana, suka melantak choc je..hehe

merahitujambu said...

langkawi tu kg sy je..errkk..arwah atok org sana..tp nk blk sana seksa woo...

maszull said...

assalamualaikum ary....mama pun teringin nak ke sana la bila la dpt pi ni...:)

hasil tulisan arisyalee.blogspot.com