Sunday 24 June 2012

Percutian di Langkawi | Underwater World


Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum dan selamat hujung minggu^^


Namanya pun UNDERWATER.. Confirm lah kononnya bawah air kan? Jadi, kebanyakan haiwan di situ merupakan hidupan yang berasaskan air seperti ikan, penyu, etc. 




Tiada apa-apa yang boleh dikatakan istimewa di sini. Cuma, di sini, korang mempunyai peluang untuk berjumpa beberapa hidupan laut yang korang jarang lihat atau tak pernah lihat secara LIVE seperti penguin. Ada juga spesies ikan yang pelik-pelik yang tak pernah dilihat seperti ikan pari versi leopard. Badan ikan pari tersebut seperti harimau bintang.






Apabila tiba di sudut hexagon, korang akan teruja bila korang pusing kepala 360 darjah, korang akan perasan yang korang berada di antara ikan-ikan tersebut. Maknanya ikan tu boleh berenang sesuka hati ATAS korang. Hah... Dapat bayangkan tak?


Tempat ini mungkin sedikit bosan buat seorang dewasa tapi akan menjadi tarikan buat si kecil. Sesuai untuk lawatan sebuah keluarga. Oh ya,.. Tiket untuk seorang dewasa yang mempunyai MYKAD adalah RM28 seorang^^





2 comments:

Tinta Lana said...

RM28?? maknanya..rega tak jauh beza..

masa lana lu, harga org dewasa rm25..tpi tak masuk pun..sob sob sob..lana gi ikut rombongn ala2 cik kiah dulu..mak2 kebanykknnya tak mo pi..depa sibuk nak pi kilang kristal..cettt.

Yanty Lee said...

chomel kan penguin !!

hasil tulisan arisyalee.blogspot.com